Apps promoten

Maak een succes van je app

App marketing

Nieuwe apps schieten de laatste tijd uit de grond. Iedereen wil er eentje. Logisch natuurlijk, want je kunt jouw website omtoveren in een feestje voor de gebruiker. Daarnaast sta je gewoon op de telefoon van jouw (potentiele) klant. Fantastisch toch?

Voordat je echter op de telefoon van jouw potentiele klant staat dien je wel gevonden te worden. En dat ben je niet zomaar. Net als bij SEO (Search Engine Optimization) dien je aan verschillende vereisten te voldoen.

app marketing

De onderdelen van App marketing

Net als bij SEM (Search Engine Marketing) zijn er bij het promoten van applicaties ook twee varianten. Allereerst heb je app store optimalisatie (ASO) en ten tweede heb je Search Ads voor apps.

App store optimalisatie

ASO is in basis het equivalent van SEO. Maar dan voor Google Play & de App Store. Jouw applicatie organisch vindbaar maken zonder te betalen per klik.

  • Organisch beter gevonden
  • Effectief op lange termijn
  • Versla je concurrentie

Search Ads voor Apps

Adverteren binnen Google Play & de App Store. Voor ons een eitje. Bereik snel jouw ideale doelgroep en genereer die extra downloads via PPC.

  • Jouw app meteen zichtbaar
  • Relevante gebruikers targetten
  • Kickstart app-installaties

App store optimalisatie

Binnen de app-wereld is de term die wordt gebruikt voor de optimalisatie van de vindbaarheid in de AppStore & Google Play Store “ASO”. App Store Optimalisatie. Net als bij SEO dien je je aan verschillende aspecten te houden. Hieronder (op mobiel) of hiernaast (desktop) staat een opsomming van de punten waar het algoritme op reageert. Met name de linker vijf aspecten zijn zelf te beïnvloeden. De overige aspecten niet direct. Daarom kan het lastig zijn om een kickstart te maken met jouw app. De kickstart kan overigens gemaakt worden met Search Ads voor Apps.

Het developer account

App titel

App categorie

App beschrijving

Zoekwoorden

Download volume

Frequentie van updates

Mate van reviews

Score van reviews

Download snelheid

Search ads voor apps

Er zijn verschillende manieren om je app te promoten. Allereerst kan dit via de App Store, het kan via de Google Play Store en tevens kan het via het zoeknetwerk van Google zelf.

1. App Store Search Ads

Search Ads voor de App Store lijken erg op de Search Ads van Google Adwords. Je zorgt voor een pakkende tekst en titel, zoekwoorden, targeting en je zorgt voor goede screenshots bij je app. Vervolgens staat je app op de door jou opgegeven zoektermen in de App Store. Natuurlijk worden deze applicaties enkel getoond op de iPhone.

2. Google Play Search Ads

Ook binnen Google Play kun je adverteren om jouw Android app te promoten. Het werkt in wijze hetzelfde als bij App Store Search Ads. Je geeft de zoekwoorden op waarop je wilt gevonden worden, je gebruikt een pakkende titel, zorgt voor goede targeting en gaan met die banaan.

3. Je app promoten binnen Google Search

Een andere methode van promoten is het tonen van jouw app binnen de zoekresultaten van Google. Hierdoor bereik je veel meer mensen: er is binnen Google meer zoekvolume dan binnen een App Store of Google Play. Daarnaast kun je er voor kiezen een button te plaatsen bij de advertentie die ervoor zorgt dat je meteen de applicatie installeert. Handig toch?

Deze manier van promoten verloopt via Google Adwords maar is belangrijk om jouw applicatie onder ogen te brengen van duizenden potentiele gebruikers.

sea

Onze werkwijze

1. Strategie en Doelstellingen

Allereerst gaan we om tafel om de doelstellingen en de daarbijhorende strategie op te stellen.

2. Zoekwoordenonderzoek

Een belangrijk deel van het opzetten van de campagne: zoekwoordenonderzoek. We doen uitgebreid onderzoek naar welke termen voor jou interessant zijn. Gebaseerd op jouw business, budget en het type klanten dat je wilt hebben.

3. De advertentie van de app

We richten vervolgens de advertenties in voor jouw campagne. Persuasief en passend bij de app.

4. Maandelijkse Rapportages

Maandelijks ontvang je van ons een uitgebreide rapportage die inzicht geeft in hoe de campagne gepresteerd heeft. Deze rapportage is gepersonaliseerd en zeker niet geautomatiseerd. Daar houden wij niet van.

Bekijk de case van Pixformance

Ben je er klaar voor om online succes te behalen?

Alvast iets zien van onze skills? Doen we graag. Vul hieronder je gegevens in en wat voor scan je wilt hebben. Vervolgens ontvang je een gratis scan + een telefoontje!