Bing Advertising: Bereik jouw hele doelgroep

Microsoft advertising (voorheen Bing advertising) onderscheidt zich door de volgende onderdelen:

  • Tot 18% marktaandeel binnen Europa
  • De CPC (kosten per klik) ligt lager dan Google Ads
  • Doelgroep breder bereiken met je SEA strategie
  • Lagere concurrentie
  • Goedkopere advertenties dan in Google Ads

Wanneer wij adverteren in Microsofts zoekmachine Bing, dan doen wij dit vanuit één interface: Microsoft Advertising omgeving. Een groot voordeel is dat deze zoekmachine bij veel marketingbureaus niet gebruikt wordt om te adverteren. De reden? Minder mensen kennen het, maar het marktaandeel (en dus het gebruik door de doelgroep) is nog hoog.

Microsoft Advertising

In minder dan de helft van de kosten een Bing-advertentie uitvoeren ten opzichte van Google Ads? Afhankelijk van de dienst, product, merknaam of behoefte van de klant kan de beslissing om via Bing te adverteren zeer rendabel zijn. Het is een uitstekende aanvulling op de Google Ads strategie.

Waarom Microsoft (Bing) Advertising

Uit een onderzoek van Bing zelf kwam naar voren dat de gemiddelde orderwaarde (conversieratio) van Bing hoger ligt dan de mensen die via Google jouw site bezoeken. Gebruikers van Bing zijn eerder geneigd om te bestellen. De doelgroep is gerichter op zoek.

Bedrijven die naar een marketingkanaal met weinig kosten rendement in zichtbaarheid, kosten en website verkeer willen kiezen veelal voor Microsoft advertising (Bing). Deze zoekmachine van Microsoft wordt helaas nog niet in elke SEA-strategie verwerkt maar is wel in opmars. Volgens Marbles Marketing is dit een gemiste kans. De resultaten die wij boeken met Microsoft advertising liggen namelijk gelijk aan Google Ads, maar dan tegen lagere kosten.  Een lagere CPC met als gevolg een hoger conversiepercentage? Laat deze kans niet liggen!