E-commerce Portfolio

Boosting Businesses

Marbles Marketing is specialist in de e-commerce. Geloof je het nog steeds niet? Lees onderstaande cases eens! 
Borgor Voorzijde
Borgor Logo

Binnen een maand stijging van 43% fysieke klanten.

Een campagne aanzetten met een X straal om het restaurant heen is eenvoudig, dat kan iedereen. Het gaat erom dat budget wordt besteed aan de mensen die daadwerkelijk een connectie voelen met het concept en acties.

“Kostenefficiënt en ook nog eens gezellig! Meer traffic in het restaurant houdt ons ook vrolijk.”

Door een stukje code in de website konden we heel goed achterhalen wie de doelgroep is en hoe deze zich beweegt over de website. Hiermee konden we onder andere zien wie (man/vrouw & leeftijd) gekoppeld kon worden aan een bepaald assortimenten of menu. Zorgvuldig met deze data omgaan en kwalitatief gaan focussen op deze connecties.

Meten is weten

We zouden geen marketingbureau zijn als we het niet meetbaar willen maken. Om deze reden hebben we aan elke actie een specifieke tag gehangen zodat we exact konden zien uit welke advertentie de klant fysiek in de winkel kwam. Wat blijkt, 43% van de nieuwe bezoekers in de eerste maand kwam vanuit de advertenties.

The Leann logo

Marktaandeel winnen binnen een overspannen markt.

Het begon met specifieke keywords (zoekwoorden). Low-cost campagnes binnen Google Ads zijn niet nieuw. Het zijn geen ‘slimme’ trucjes of een manier van ‘het systeem hacken’.

Overstijg de concurrentie met kwalitatieve producten én marketing.

Het kan verleidelijk zijn om een groot budget in Google advertenties te gooien om veel in beeld te komen bij je doelgroep. Dit is niet altijd handig (en efficiënt). Bij Marbles Marketing deden we het dus net even anders. We kijken niet naar het meest voor de hand liggende, maar het meest effectieve. De intentie van de zoeker staat hierin centraal.

Winstgevend. Nu opschalen.

Omdat we gedurende een mooie aanlooptijd van circa 2 maanden de tijd hebben gekregen om onze strategie toe te passen en het winstgevend te maken, zijn we vanuit daar gaan uitbouwen.

MyEmma
MyEmma logo

Van nauwelijks 1 naar 5 leads per week

De opdracht was duidelijk, zorg ervoor dat het budget op een goede manier wordt gespendeerd. Op het moment dat wij aanhaakten bij dit project liep er al een Google Ads campagne. Aan ons de schone taak om dit beter te doen. Op moment van overname zagen we een aantal verbeterpunten en kansen. “Er zijn veel cowboys in deze wereld”, vertelt Dave er ook bij. Het is niet iets dat je graag hoort, maar één conclusie konden we trekken: vanaf hier wordt het nog beter.

“Nog even en ik moet aan het werk! Ik weet niet wat jullie hebben gedaan, maar in ieder geval iets heel goeds. “

Er was al voorwerk gedaan. Er was al een doelgroep analyse gedaan, een roadmap gemaakt en al een Google Ads account waar veel informatie in uit te lezen was. Na een grondige analyse van een dikke week konden we met aanbevelingen komen en aanpassingen voor de website. Door de juiste keywords in een SEO vriendelijke tekst te passen en aparte landingspagina’s te koppelen aan de campagnes zouden we al een heel eind kunnen komen om de funnel waterdicht te maken.

Remarketing

MyEmma.io bezocht? Wij zorgen ervoor dat het product on top of mind blijft bij de mensen. Door middel van Remarketing komen mensen vaak terug.

Betonmolenshop logo

De webshop groot maken in Nederland, België & Wallonië

Betonmolenshop was al een tijdje bezig met een andere partij voordat we in gesprek raakten. De kosten moesten nu echt gedrukt en onder controle worden gehouden.

“Presteren we boven target? Investeren!”

Ze hadden een duidelijke CPA (kosten per conversie) voor ogen waar wij ons aan mochten houden. Al gauw begonnen we met filteren van alle campagnes en ook niet converterende advertenties uit te zetten. 

Door campagnes uit te zetten en de data die aanwezig was te analyseren hebben we een duidelijke strategie bepaald. Deze strategie leverde binnen 3 maanden de juiste resultaten. Sindsdien hebben we de kosten nog verder naar beneden gebracht en loopt het ver boven target. Tijd voor ons om te schalen!

Eerst overzicht creëren en daarna pas uitbouwen

Er ontbrak overzicht en de koppelingen met Analytics, Tag Manager en Google Mijn Bedrijf waren niet goed ingesteld. We hebben het daarom eerst teruggebracht naar de basis en vervolgens uitgebreid. 

white-logo-glyph

Gratis Google Ads Scan? 

Wij voeren graag een volledig vrijblijvende scan van je huidige account uit! 

Scan aanvragen