SEO

Zoekmachine optimalisatie

Search engine optimization

Het doel van SEO, ookwel zoekmachine-optimalisatie, is om je website vindbaar te maken binnen Google. Je zorgt er als het ware voor dat je meer bezoekers gaat krijgen door het vergaren van een betere rankschikking in de organische resultaten van Google.

Daarnaast is er ook nog een ander punt dat belangrijk is, wellicht wel het allerbelangrijkste: Autoriteit. Je wilt allereerst aan je bezoekers laten zien dat jij de go-to persoon of het go-to bedrijf bent wanneer zij aan jouw product of dienst denken. Dat doe je door regelmatig goede betrouwbare content te plaatsen. Daarnaast wil je ook aan Google laten zien dat je serieus en betrouwbaar bent en actief bent. En dit alles gedurende een lange periode.

Maar hoe zorg je er voor dat je website beter gaat ranken? Nou, door de verschillende aspecten die belangrijk hierbinnen zijn te verbeteren. SEO bestaat uit drie pijlers. Eén van de drie pijlers van SEO is de techniek achter de website.  Want een website kan nog zulke goede content hebben, wanneer de techniek achterblijft kan een te lange laadtijd ervoor zorgen dat de gebruiker de website direct weer verlaat. Dit komt de gebruiksvriendelijkheid van een website niet ten goede. SEO draait tenslotte vooral om gebruiksvriendelijkheid; wat goed is voor de gebruiker, is meestal ook goed voor zoekmachines.

sea specialist groningen

De onderdelen van SEO

Het doel van SEO, ookwel zoekmachine-optimalisatie, is om relevante bezoekers naar je website te krijgen.

Autoriteit

Hoe goed is de website in de ogen van Google, en nog belangrijker, hoe goed in de ogen van jouw potentiële klant?

  • Backlinks
  • Social signals
  • Online PR
  • Leeftijd
  • Kwaliteit content

Content

Hoe sterk is jouw content en hoe goed draagt deze bij aan de zoekopdracht van jouw klant?

  • Goede en sterke teksten
  • Relevantie
  • Keywords
  • Semantiek
  • Draagt bij aan zoekopdracht

Techniek

Hoe goed is jouw website beveiligd? Hoe snel laadt de website? Allen belangrijke factoren voor Techniek!

  • Snelheid website
  • Gecomprimeerde afbeeldingen
  • Trailing Slash
  • Versleutelde verbinding
  • CSS/JavaScript/HTML

Rapportages & dashboards met Data Studio

Bij werkzaamheden horen rapportages, vinden wij. Daarom werken wij samen met Google Data Studio, een programma waarbinnen te allen tijden rapportages opgevraagd kunnen worden.

sea

Onze werkwijze

1. Kennismakingsgesprek

Bij Marbles vinden we het prettig om onze klanten in de ogen aan te kijken. Daarom nodig we je altijd uit voor een gesprek. Dat kan gewoon bij ons op kantoor, maarwe komen net zo graag bij jou langs.

2. Strategie en Doelstellingen

Na een gesprek brengen we jouw behoefte in kaart en stellen we doelen vast, die we vervolgens verwerken in een uitgebreid rapport. Hierin beschrijven we of we bijvoorbeeld meer focus leggen op linkbuilding, op content, of algehele website-optimalisatie.

3. Maandelijkse Rapportage’s

We presenteren iedere maand een analytisch rapport. Hierin staan de resultaten van afgelopen maand en kijken we direct ook naar wat er verbeterd kan worden in de komende maanden.

4. Continue proces

Er is niet een duidelijk eindpunt in een SEO-traject, omdat de ontwikkelingen voortdurend zijn. Het proces om blijvend hoog in Googles zoekresultaten te komen is continue. Daarom blijven wij de campagnes voortdurend updaten.

Partners

Onderstaande partners helpen ons en jou voor de laatste ontwikkelingen en beste resultaten.

seo
google analytics
majestic
semrush
seo

Bekijk de case van Pixformance

Ben je er klaar voor om online succes te behalen?

Alvast iets zien van onze skills? Doen we graag. Vul hieronder je gegevens in en wat voor scan je wilt hebben. Vervolgens ontvang je een gratis scan + een telefoontje!