Vijf SEO-tips voor 2019

2019 zal weer een bewogen jaar in SEO-land worden. Ze zeggen ook wel dat een jaar in SEO-land vijf jaar in de echte wereld representeert. Zo hard gaat het. Tijd om voorspellingen te doen voor het jaar 2019.

1 – Content

Een inkoppertje, maar content zal ook in 2019 de sleutel tot succes blijven. Constant aan de informatie op je website werken en zo bijdragen aan de kennisdeling met bezoekers. Daar houdt Google van (en natuurlijk ook je bezoekers).

De content zou van hoge kwaliteit moeten zijn. Wees extreem informatief en de beste in je niche. Wijk niet teveel af van jouw niche. Je wilt Google natuurlijk ook het gevoel geven dat jij het meest relevante bent voor zoekopdrachten in desbetreffende niches. Schrijf dus niet (veel) over Android wanneer jouw blog over Apple gaat, bijvoorbeeld.

2 – Video

Liefst 80% van al het internetverkeer bekijkt video’s. Ongelofelijk toch? Door video’s te implementeren op je website zal de bounce rate van je website verlagen en gemiddelde tijd op de website verhoogd worden. Google kijkt hier naar en zal in de toekomst hier waarschijnlijk nog meer naar gaan kijken. Deze factoren kunnen als indicator gezien worden van sterke content en relevante informatie voor de gebruiker. Hierdoor kunnen video’s bijdragen aan de vindbaarheid van jouw website.

Vergeet daarnaast overigens niet dat Youtube de tweede grootste zoekmachine is. Wanneer je daar goed rankt, zullen ook je video’s gaan bijdragen aan verkeer naar je website.

3 – Google Plus

“Huh”, zul je denken. Het is ook wel een beetje een “Huh”. Maar wanneer je bijvoorbeeld kijkt naar Amazon zie je dat zij veelvuldige gebruikers van hun eigen producten al voorrang geven binnen hun eigen zoekmachine. Het is niet vreemd om te denken dat Google dit ook gaat doen, of wellicht al doet. Neem het daarom zeker mee in je online marketing-strategie. Het zijn maar een paar extra minuten.

4 – Google Business

Google Local zal nog belangrijker gaan worden. Lokale websites en hun Google Business account zullen steeds meer naar voren worden geschoven bij een zoekopdracht op producten of diensten. Door je Google Business pagina goed bij te houden, laat je zien dat je ook lokaal je veel bezig houdt met up-to-date content.

5 – AVG

Wellicht iets wat je nog niet eerder had gelezen. Maar dit is iets wat wij zelf denken. Dat de AVG als rankingfactor mee gaat tellen bij Google. Althans, het voldoen aan lokale wetgevingen. Uiteindelijk draagt ook dit bij aan de gebruiksvriendelijkheid van een website. De openheid over welke cookies je gebruikt draagt bij aan een gebruikerservaring. En laat dat nou net iets zijn waar Google steeds meer naar kijkt als rankingfactor.

Recent Posts