Offline marketing combineren met online

In samenwerking met Trayler zet Marbles Marketing offline marketing in om te meten wat het effect is. Het doel is om offline gedrag online door te meten.

Wie is Marbles Marketing

Marbles Marketing is een online marketingbureau dat zich bezighoudt met online adverteren. Van Social Media tot Google en Bing, wij zorgen dat de klant maximaal rendeert. Omdat wij het online spelletje aardig goed begrijpen wouden we kijken naar nieuwe, andere mogelijkheden om onszelf uit te dagen. Offline marketing combineren met online. Een (voor ons) nieuw concept om eens te kijken wat we vanuit offline gedragingen online kunnen meten.

 

Samenwerking met Trayler

Trayler is een offline georiënteerd bedrijf. Trayler biedt de mogelijkheid om op een vrachtwagen te adverteren. Hierin werken ze met verschillende gerenommeerde transportbedrijven samen en hebben ze inzichtelijk waar, voor wie en met wat voor producten er gereden worden. We hebben gekozen voor een truck die in noord Nederland rijdt.

Waarom vrachtwagenreclame?

  • Marbles Marketing als bedrijf naamsbekendheid geven
  • Onze doelgroep wakker schudden
  • Onszelf uitdagen om ‘het onmogelijke’ meetbaar te maken
  • Wisselwerking tussen online en offline marketing peilen
  • Vrachtwagen is dynamischer en veelzijdiger dan billboards

“Tijdens de gesprekken die ik met Marc voerde gaf hij zinnige tips die ik nog niet van anderen had gehoord”

Peter van der Steege

Een hele zoektocht naar een goede online marketing partner…

Peter’s zoektocht ging niet meteen van een leien dakje. Hij vertelt: “Voordat we met Marbles Marketing in contact kwamen, hadden we al met twee partijen samengewerkt. Die brachten niet wat we nodig hadden. De campagnes leverden te weinig resultaat op. Bovendien kregen we onvoldoende inzicht in concrete resultaten en de kwaliteit van de verbeteringen”. In het vervolg van zijn zoektocht naar een goede partner, had hij dan ook geen enkele behoefte om een verkeerde keuze te maken.

Via via kwam hij bij Marbles Marketing terecht. “Tijdens de gesprekken die ik met Marc voerde gaf hij zinnige tips die ik nog niet van anderen had gehoord,” vertelt Peter. “Bovendien had hij veel creatieve ideeën. Ik had er meteen een goed gevoel bij.”

De start van een mooie samenwerking

En zo begon de samenwerking tussen Fitbrand en Marbles Marketing. We gingen voor ze aan de slag met:

  • Het opzetten van slimme advertenties in zoekmachines op relevante zoekwoorden (SEA)
  • Het inzetten van remarketing advertenties + RLSA
  • Het aanmaken van Facebook advertentiecampagnes gericht op sportschooleigenaren
  • Het optimaliseren van de website en landingspagina’s voor zoekmachines (SEO – onder andere door middel van link building)
  • Het optimaliseren van de website om de conversie te verhogen (om het percentage bezoekers dat leads wordt zo hoog mogelijk te krijgen)Om de twee weken ontvingen Peter en zijn team van ons een rapportage waarin we lieten zien wat de resultaten van bovenstaande campagnes waren. Wat ging goed, wat kon beter? Wat gaan we voor de komende periode aanpakken en om welke redenen?

En dat werd gewaardeerd. “De eigenaresse van Pixformance heeft Informatica gestudeerd, zij is gefocust op cijfers en prikt heel snel door ‘online marketing geblaat’ heen”, vertelt Peter. “Bij Marc was dat absoluut niet het geval. Hij is analytisch, ziet snel wat fout gaat en wat je beter kunt doen én onderbouwt dat met concrete cijfers.”

Het resultaat: 8 tot 10 kwalitatief goede B2B leads

Het belangrijkste resultaat? Maandelijks kwamen er zo’n 8 tot tien kwalitatief hoogwaardige leads binnen. Het doel werd daarmee – ondanks alle uitdagingen – ruim behaald.

Daarnaast zijn we best een beetje trots op de andere behaalde resultaten:

ROI van 1:20

Een Return on Investment van 1:20: elke euro die werd geïnvesteerd leverde zo’n 20 euro op

20% vaker

Er werd 20% vaker gezocht op ‘Pixformance’ in zoekmachines in Nederland en Duitsland

2 Miljoen

De Pixformance website kwam per maand meer dan 2 miljoen keer voor in zoekmachines

“We zijn beiden – wij van Fitbrand en de eigenaresse van Pixformance – heel tevreden over de resultaten. Marc heeft ons ontzettend geholpen. Hij is creatief en behulpzaam. Een aardige jongen die ongelofelijk veel energie heeft om nieuwe dingen uit te proberen en te leren. Bovendien is hij een verbinder met andere mensen. Heel prettig samengewerkt!”

Peter van der Steege

peter van der steege

Enkele ingezette beelden

ledenretentie sea campagne
voorbeeld sea campagne
magazine pixformance
voorbeeld youtube pre roll

Ben je er klaar voor om online succes te behalen?